Fina Tage

Fina älskade katt. Det är inte klokt hur fäst jag blivit vid denna lilla ulltuss som sprider så mycket kärlek här hemma. Varje gång jag åker hemifrån saknar jag honom redan när jag låst dörren... Det är så gulligt varje gång någon av oss kommer hem, då möte Tage oss i dörren, han kommer som en kanonkula och viftar på sin lilla svans. Lika glad som alltid. Varje morgon myser vi i sängen, då kan vi gosa hur länge som helst. Tage håller på att lära sig att stå på bakbenen nu på kommando, vi övar flitigt och hoppas det ska sitta snart när jag säger "stå"". Igår övade vi med burkmat och Tage hade mat runt hela munnen och på bröster efter träningen;) Vi har även börjat öva i koppel, selen är inget problem alls, den accepterar han att ha på sig men själva kopplet är mindre kul tycker Tage. Förra helgen fick han knalla ut i snön för första gången, mycket spännande. Tage är verkligen som en liten svans, han går efter oss rum för rum och stänger jag toalettdörren så hör jag alltid ett par krafsande tassar på dörren som vill in. Det där med privatliv är överskattat enligt Tage. För ett par veckor sen köpte vi ett klösträd åt honom som blev väldigt populärt, där älskar Tage att ligga och spana ut på allt som rör sig utanför fönstret. Godingen. Ja, jag kan skriva hur långst som helst som denna underbara katt men jag vill runda av med att skriva att Tage är det bästa vi skaffat oss. Glädjespridaren som gör det omöjligt att vara ledsen någon längre tid. Vilken tur att vi beslutade oss för att skaffa katt och att det blev just Tage ♥



Liten Tage, bara 14 veckor...

 
Tage vid en av favoritplatserna - nära datorn
Tage träffar tomten på julafton...
Så här stolt såg Tage ut när han invigde sitt klösträd
Lillekatt killar att hänga vid kranen och släcka törsten..
Tage 4 månader. Jisses vad han växer (!)


Kommentarer
Annelie

Oj oj oj vad han är söt.En härlig liten kille♥

2013-01-31 @ 00:36:04
Sandra

Gud så vacker han är lilla Tage:)

2013-01-31 @ 20:24:02
URL: http://www.saaka.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0