Examen 2013



Förra veckan blev det en hel del firande av min examen. Det började på måndagen när fina vänner kom förbi. Jag bjöd på jordgubbstårta och olika sorters chokladdoppade jordgubbar. Efter det fick jag öppna flera paket som bland annat innehöll en fin ljushållare och en ringklocka för sex.. Rena rama julafton med presenter (!) Och dessutom hade vännerna skrivit ihop en examensdikt som de högläste (!) Härlig kväll i härligt sällskap!
 
 
Här är mitt bordssällskap, redo att hugga in på fikat!
 
 
Gustav var i extas över dikten med all rätt ;)
 
 
Roligaste presenten (!) Tror Per uppskattade den minst lika mycket som jag.. ;)
 
 
Fick så många fina presenter. TACK TACK TACK! ♥
 
Och sen har vi onsdagen. Självaste examensdagen. Jag började dagen med att köpa examensskor tidsoptimist som jag kan vara. Klockan 10 var jag på Deichmannsko och 10.05 betalade jag för ett par svara klackor som var på rea. Kassörskan berömde min snabbhet! Sen hämtade jag tårta från sveas som jag beställt och fixade mig tills mamma, pappa och Per kom hem. Då åkte vi tillsammans till universitetet och Per fick plåstra om mina såriga fingerspetsar på parkeringsplatsen (lyckades skära mig i två fingrar kvällen innan... ) Inte helt roligt att ta examen med stora tejpbitar på handen men inte så mycket att göra åt saken, klumpeduns. Det var en fin avslutning där både lärare och Nessa höll tal. Det spelades musik och i slutet fick vi alla gå upp på "scenen" och få en varsin ros. Sen blev det klassfoto, kramkalas och avsked.  Dagen bjöd på många olika känslor. Kände mig lättad över att jag klarat examen, stolt och glad över mina 210 hp men samtidigt kändes det sorligt att det hela var över, det härliga studentlivet och alla stunder med klassen.  Fast jag är så glad över att jag träffat så många härliga människor som jag kommer fortsätta träffa ändå ♥
 
 
Klassfoto ♥
 
 
Jag & vackra roliga Högis!
 
 
Jag & "Eriksson". Vi har verkligen hjälpt & peppat varandra genom skoltiden
 
 
Madde, jag, Milla & Högis. Goa, härliga vänner!
 
 
YES! Äntligen klar!!!
 
 
 Tage var också med och firade mig.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0