Anar ugglor i mossen



Jag har för första gången i mitt 25 åriga liv skådat ugglor (!). Jag, pappa & Hannah åkte ut i skogen ikväll för spana efter ugglor som pappa sett i en skog utanför Hällefors för ett par dagar sedan. Med kikaren i handen började vi gå längs en gammal skogsväg och då hörde vi "hoho" uppe i trädkronorna. Tittade upp och såg rakt in i ett par gula ögon som tillhörde en riktigt stor uggla. Den var otroligt fin, vi stod precis nedanför trädet där ugglan satt och han (döpte honom till Moses) gav ifrån sig smackade ljud med näbben och såg argt på Hannah. Vi hörde fler ugglor, misstänkte att det fanns ugglebarn i närheten och när vi gick tillbaka mot bilen såg vi ytterligare en uggla i trädkronan. Nu har vi sökt på ugglor och konstaterat att vi såg en lappuggla. Det är nu ett av mina favoritdjur, ett riktigt mäktigt djur. Det blir troligtvis ett besök dit imorgon igen. 


 
Så här såg ugglorna ut (önskat att jag fotat bilden själv men den är snodd från google). 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0