Från juni tills nu - Update

2013-06-16. Datumet för när jag senaste skrev ett inlägg på bloggen… Lååång bloggpaus med andra ord. För ett par dagar sedan började jag längta tillbaka till att sammanfatta min tillvaro i ord igen så nu har jag väckt liv i min käre blogg på obestämd tid och med troligtvis oregelbundna inlägg. Notera min nya stilmall. Rosa och prickar, precis som mina favoritmuggar i skåpet.

 

Vad har då hänt sedan förra sommaren?

Jag kan kortfattat och  sammanfatta glappet från då till nu i punktform:

 

 Jobbliv:

  • Jag har blivit förlängd i mitt arbete som handläggare inom vård och omsorg fram tills 31 augusti (!)
  • Min fysiska arbetsplats har flyttats från Brolyckan på väster till Servicecenter på Drottninggatan 5.
  • Nu är jag med och startar upp Servicecenter, vilket innebär att försöka organisera arbetet i rådande kaos men jag ser positivt på förändringen och hoppas och tror på tanken bakom öppnandet av Servicecenter.

 Privatliv:

  • Vi har skaffat oss en till katt – lilla Figo, en underbar härlig liten katt. Figo är en mix av ragdoll och perser.
  • Jag har kommit igång med träningen & har faktiskt anmält mig till mitt första millopp i april (!)
  • Jag & Per reste till Dubai en vecka efter nyår. En skön och välbehövlig semester!
  • Jag har gått och blivit ett stort fan av Paradise hotell på ”äldre dar” och sörjer just nu över att det är slut…
  • Husletandet pågår i vanlig ordning nu ännu mera intensivt men inget napp än... Skam den som ger sig!
  • Jag är ännu mer förälskad i min fina Per ♥

 

 Kort & gott sammanfattat.

Käre blogg, jag har ej glömt bort dig.

 

 
Fina goa Figo som sprider så mycket glädje (och bus) hemma hos oss ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0