Påbörja ett nytt kapitel i livet

Jag har fått jobb som biståndshandläggare (!). Ett samtal från kommunen ledde till en arbetsintervju där jag fick besked på plats "vi vill gärna att du börjar arbeta hos oss". Efter löneförhandlingen ringde jag upp och tackade ja till heltidsvikariatet som sträcker sig fram tills årsskiftet med möjlighet till förlängning. Det känns så himla bra att jag faktiskt fått jobb som socionom här i Örebro och att mina 3,5 år på universitetet resulterade i ett arbete (ska skriva mer om det senare). Men det finns ett moln på himlen. Detta betyder att jag för första gången på fleeera år inte ska jobba på Eklunda i sommar. Det känns väldigt tråkigt, komma sakna hela Eklundagänget (till och med hararna som bor utanför huset) men som en gullig kollega sa "Jenny, du kan ju komma hit och ta en kopp kaffe när du vill" och det tänker jag göra. Titt som tätt tänker jag åka förbi och hälsa på alla för att lindra Eklunda-abstinensen. Som tur är så har jag ett gäng arbetspass kvar där så jag behöver inte slita mig än... Den 17 juni börjar jag på mitt nya arbete.
 
Jag som har så svårt för att avsluta kapitel i mitt liv. Snart lämnar jag universitetet (som varit en stor del av mitt liv de senaste åren) och sen Eklunda... Just nu känner jag lättad över att vara klar med studentlivet (särskilt efter den sista tentan) men allt runt omkring kommer jag sakna. Gemenskapen. Alla utmaningar (särskilt glädjen över att klara seminarier & tentor). Det finns så mycket som jag kommer sakna med både universitetet och mitt arbete som undersköterska men samtidigt är jag redo för att påbörja ett nytt kapitel i livet. För jag vet att det kommer bli bra


 


Kommentarer
Annelie

GRATTIS Jenny till jobbet...det är du så himla mycket värd!!Som du kämpat!! Vi på Eklunda kommer sakna dig enormt mycket ,du kommer alltid till jobbet glad och positiv o lite "galet" sprallig:))men som sagt du måste komma in o fika med oss för att lindra våran abstinens efter dig.Din nya arbetsplats kommer att vara överlyckliga att dom erbjöd dig jobbet.Bättre kan dom inte få...Många kramar från mig o ett STORT LYCKA TILL med nya jobbet♥

2013-05-29 @ 08:54:20
milla

vi är så himla bra jenny! ;)

2013-05-29 @ 10:59:36
URL: http://millalill.bubbleroom.se
Malin

Instämmer med Annelie,"jösses" va vi kommer sakna "våran" underbara,superduktiga,vackra,roliga Jenny!
"Herre Jesus" va tomt det kommer bli utan dej, "Herre Gud" hur ska vi klara oss!! ... Men eftersom du är världens bästa Jenny så är vi så glada för DIN SKULL,det är du sååå värd!! Du kommer alltid att finnas i Eklundas "väggar" å kaffepannan är alltid varm som du vet...när du har vägen förbi! Detta "blidde" väldigt långt ...men det du lyckas med är sååå himla "strongt"!!!
Lycka till å kram å puss från "kära nån" Huss.

2013-05-29 @ 19:05:51
Jenny

Tack för era fina kommentarer, det värmer en kvinnas hjärta, härliga människor!:) Jösses, Malin hur ska jag hitta någon likasinnad igen som förstår sig på mina uttryck... ;) Kram till er!

2013-05-30 @ 10:11:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0