Hejdå... facebook

En trött jag som skriver just nu, har skrivit tenta halva dagen och senare halvan spenderade jag på jobbet. I bakgrunden har jag fotbollen på (landskampen) i förhoppning om att se min fästman på tv som befinner sig på friends arena kvällen i ära. Med andra ord är jag gräsänka ikväll, en sliten sådan. Jag tog ett klokt beslut idag.Efter att jag kommit på mig själv med att titta min facebook när jag vaknar och med jämna mellanrum under dagen (innan jag skaffade min iphone var det betydligt mer sällan) så har jag bestämt mig för att lägga ner det där med facebook för det känns verkligen som jag slänger bort tid till något som inte får mig att må bra. Tänker ha kvar den för att kika in någon gång ibland för att se vad folket sysslar med... För det är mer än en gång jag bestämt mig för att ha en mysig hemmakväll med mig själv, se film och mysa. Då har jag loggat in på facebook och "kollat läget" och då verkar alla resa jorden runt, gå på roliga fester och plötsligt känns min efterlängtade hemmakväll... tråkig. Det är aldrig kul att se uppdateringar om roliga händelser där man själv inte är inbjuden, vilket säkert hänt alla men det känns ändå en smula. Och det där med födelsedagar, med många "vänner" händer det nästan dagligen att någon fyller år och det händer ofta att jag missar att gratulera... Ja, listan kan göras lång på saker som jag inte gillar med facebook. Men nu tar jag tag i saken och tar tillbaka "kontrollen" över min tid ;) Så om ni vill mig något som inte kan vänta (loggar säkert in på facebook någon gång i veckan) så finns jag på luren! ♥'
 


Kommentarer
A

Du är så klok du Jennsi! Jag satsar som vanligt på smsvägen i vilket fall och minns att upp till mig är du alltid inbjuden och välkommen <3

2013-02-06 @ 23:19:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0