Dreams comes true

Ibland undrar jag om jag faktiskt drömt att jag varit i Australien, det känns så sjukt overkligt att jag varit så lång borta, backpackat i landet "down under".... Ofta pratar jag & Per om hur häftigt det var att åka dit, då blir det lite mer verkligt. Det var verkligen värt alla pengar att resa dit, minnen som varar för evigt. Hellre lägger jag pengarna på upplevelser än materiella saker, för i slutändan är det sånt jag kommer minnas och vara tacksam över ♥


 
Vi började resan i Sydney där jag fick se det efterlängtade operahuset
Efter ett par dagar i Sydney flög vi till Cairns där vi tog oss till Port Douglas
Från Douglas tog vi en dagsutflykt ut på stora barriärrevet där vi snorklade/dök
Sen åkte vi upp till Cape tribulation (häftigaste på hela resan)
Där gick vi på nattpromenad i den äldsta regnskogen som finns...
Nästan överallt varnades det för krokodiler
Efter ett par dagar i Cape Tribulation började vi resan ner längs Östkusten.
Första stoppet blev i Cairns
Nästa stopp med Greyhound blev Mission beach
Hade gärna stannat där längre om tiden fanns, hur fint och mysigt ställe som helst
Nästa stopp blev i Airlie beach.... Oslagbart vatten (!)
Provade surfa första gången i staden 1770
Åkte neråt längs östkusten till staden Rainbow beach
Åkte till Fraser Island (världens största sandö) där vi var ett par dagar
Sen tog vi oss ner till Brisbane
Från Brisbane flög vi ner till Melbourne där vi hyrde bil och bilade runt
Otroligt fiiina landskap
Vi snorklade med sälar i Melbourne
 
Sen bilade vi länges den vackraste kuststräcka jag skådat
Great ocean road
Längs vägen fanns det många söööta koalor
Vi avslutade sista dagarna i Sydney där jag äntligen fick uppleva Bondi beach ♥
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0