Räkningar i all sin glans



Just nu pysslar vi med räkningar (roligt onsdagsnöje...) men alltid lika härligt att se hur insatsen till våran framtida bostad sakta men säkert ökar. En slant på resekontot är aldrig fel det heller. Vi är faktiskt rätt ekonomiska, jag blev det sedan jag träffade Per. Minns en gång när jag ringde hem till pappa & grät för att jag trodde att jag blivit bankrånad för att det var så lite pengar kvar på mitt konto i mitten av månaden. Det visade sig att jag spenderat den största delen av lönen på färgglada drinkar & kläder... Mitt 19-åriga jag var allt annat än ekonomisk men man kan förändras och nu är jag med & för statistik över våra inkomster & utgifter varje månad. En ganska stor förändring med andra ord :) Och jag har faktiskt läst en kurs i ekonomi så jag börjar få koll på läget.
 
I går gick jag loss med kameran i vårt sovrum. Värmeljusen går heta här hemma!


 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0