En kväll på Vättern



I fredags åkte jag, Per & lillebror till Vättern för ett köra en helkväll till sjöss med båten. Den kvällen gjorde jag debut på vattenskidor. Badkruka som jag är så fasade jag för ett slänga mig i Vättern som inte direkt är känt för sitt varma vatten men kvällen i ära bjöd temperaturen på 21 grader & med våtdräkt så steg den ytterligare ett par grader. När jag låg där i vattnet i väntan på att linan skulle sträckas hann det passara en mängd hemska tankar i mitt huvud. När linan blev rak kastades jag rakt fram, det drog i hela armarna och i panik för att armarna skulle lossna från kroppen (ganska osannolikt men ändå...) så släppte jag linan & gick mer eller mindre ner i spagat i stället. Men trots chocken över vilket tryck blev blev i linan när båten drog iväg så ville jag försöka igen... och igen... Jag var så nära att stå på skidorna men tillslut blev jag så trött i kroppen (fick faktiskt träningsvärk efteråt) och gav upp för denna gång, Men nästa gång ska jag stå!
 
För Per & Jimmy gick det betydligt bättre! De åkte vattenskidor lika enkelt som jag cyklar... När vi var nöjda med vattenskidorna puttrade vi vidare med båten, ut i Vätterns skärgård där vi hittade en mysig liten vik med kristallklart vatten & vacker sandstrand. Där grillade vi & fick sällskap av Berg & hans kompis Martin. Satt där & mumsade mat, snackade & njöt av en härlig sommarkväll. På hemvägen fiskade vi & jag fick upp hela två fiskar!


 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0