Påsken i all sin glans



Mina uppdateringar den senaste tiden har inte varit de bästa...
Men nu ska jag göra ett tappert försök med att uppdatera min gamla blogg (tänk att jag skrivit här i nästan tre år) Det har varit riktigt skönt att vara långledig. De senaste dagarna har jag ätit alldeles för mycket sötsaker (om det är möjligt?) shoppat på Vingåker Factory outlet, solat vid naturens hus, varit förkyld (är det tyvärr fortfarande...) spatserat på flera promenader, sett ett gäng filmer, ätit finmiddag på restaurang, haft påskfika här hemma med Sara & Gustav, lagat många goda rätter tillsammans med Per, läst böcker, pluggat (skrivit på min fallstudie så fingrarna började blöda...) saknat min familj (mammsen jobbade hela påsken så det blev inget besök i Hällefors, inte till svärisarna heller som befinner sig nere i Italien) och sen har jag bakat dumlekakor för första gången i mitt liv (bildbevis nedan) Jag har haft väldigt många mysiga sovmornar med fina Per & somnat i soffan nästan varje kväll.

Det har varit en riktigt skön påskhelg som inte är över riktigt än!



Dumlekakorna som jag bjöd Sara & Gustav på. Enkelt att göra, gott att äta!

Påskafton slog vi på med en brakfrukost & bakade scones!

På påskafton förälskade jag mig i ett mousserande jordgubbsvin... Njutning.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0