Socker, tack!

Sockersug! Jag drabbades igår av det största sockerbegäret det här året!
Hela kroppen skrek efter socker, spelade ingen roll vad. Bara socker.
Jag visste inte hur jag skulle hantera det, tillslut brast det. Jag började gråta.
Sen byttes tårarna ut mot ilska. Blev arg på allt & inget. Sen kom nedstämdheten..
Jag var som en levande kameljont, skiftade konstant humör.
Tillslut åt jag två smörgåsar, då gav det med sig efter en stund!
Nu har det gått exakt två veckor sen jag stoppade en godisbit i munnen. KÄMPA!

Jag märkte tre saker som fungerade för mig i det här knepiga läget!
  • Äta en eller två smörgåsar (något matigt!)
  • Borsta tänderna. Då är det för min del lättare att undvika att vilja äta något.
  • Hitta på något för att avleda tankarna. Jag slog in tv.nu på datorn, spanade efter bra tv-program & såg på tv ända tills jag skulle sova. Sakta men säkert försvann tankarna på socker.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0