Intressant

Dagens föreläsning kan nog vara den bästa jag varit på utan att överdriva!
Föreläsaren fick ett ämne som kan verka stelt & tråkigt (vetenskap) till något som till & med kan kallas intressant. Roligt. Spännande.
Fem tecken på att föreläsaren var bra enligt mig

1) Jag kom på mig själv med att sitta framåtlutad med öppen mun i 2.5 timma!
2) Jag lyckades inte tänka på varken rast eller kaffe under hela föreläsningen
3) Jag stirrade inte på klockan en endaste gång!
4) Jag kom på mig själv att tänka "Nej, är det redan slut?"
5) Föreläsaren fick mig att ändra uppfattning från "ett måste kunna" till ett "vill lära mig mer"

Det kan kallas karisma med en kombination av både bra pedagogik & kunskap!




Kommentarer
eva, ju

Såna föreläsare skulle man ha i varje kurs!

2011-01-19 @ 13:31:04
URL: http://evaju.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0