Välj att vara lycklig

Idag har jag vaknat på fel sida. Jag såg ut som en ledsen banan när jag vaknade. Gillar inte att vara negativ, men idag har alla negativa tankar jag har inom mig ploppat upp & jag vill inget hellre än att krypa ner i sängen & somna om för att sen vakna lycklig! Ibland är det så enkelt, ibland inte. Ibland måste vi medvetet söka oss efter lyckan, byta ut negativa mot positiva tankar för att bli glada igen.
Det är precis det jag ska göra nu genom att skriva det här inlägget!

  • Öka din känsla av tillfredställelse genom att säga till dig själv att du är nöjd. Upprepa det högt & se vad som händer inom dig.
  • Ge dig själv & andra beröm. Vänliga ord föder vänlighet & positiva känslor
  • Välj bort att reagera på negativa saker som sker omkring dig. Ta inte in det eller ryck på axeln åt det. Ett skämt kan vara förlösande när en situation låst sig.
  • Se dig omkring & uppskatta det du har! (Helst flera gånger per dag!)
  • Köp en blomma eller något annan vackert, en källa till glädje
  • Ett leende är ett enkelt sätt att visa uppskattning
  • Ge dig själv en klapp på axeln när du genomfört det du bestämt dig för
  • Om det är jobbigt & tufft- Lyft blicken & se på allt fint som finns omkring dig
  • Krama om dig själv bara för du finns & vill göra det bra för dig!

"Njut av det du har,
det är vägen till lycka"




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0