Ingen träning

Efter plugget idag fick jag för mig att ta en löpartur, solen stekte & vårkänslorna flödade!Snörade på mig mina vita/rosa reebook skor & gav mig iväg i lugnt & skönt tempo.. Efter drygt tre minuter kände jag det. Hur det högg till i mitt lilla hjärta. Saktade ner. Andades.
Varje andetag fick hjärtat att värka ännu mer. Fick svårt att andas..  Precis samma sak hände på gymmet i söndags. Då fick jag samma smärta i bröstet, samma andningsproblem. Då låste jag in mig på toaletten. Försökte lugna ner pulsen & sen gick det över..

Den här gången valde jag klokt nog att avbryta, gå hem & ringa en sköterska! Kvinnan jag fick prata med tror det är överansträning, att jag gått med något virus i kroppen samtidigt som jag tränat (Var rätt sjuk för två veckor sen & har varit lite, lite småförkyld till & från sen dess) Så hon har säkert rätt. Fick order om att vila en vecka utan någon fysisk ansträning (förutom lugna, korta promenader) och jag tänker så klart köra på det även om det känns lite bistert just nu.

Men om jag inte vilar hjärtat
så kan jag få hjärtmuskelinflammation & det är inte all leka med! Så mer eller mindre soffläge nu (passar bra när jag ändå ska plugga en hel vecka i sträck på hemtentan!)




En bild och en kväll som får mig glad igen!



Kommentarer
A

Kloka tjej. Bra att du tar det lugnt, för jag vill inte ha en sjuk Jenny. Fuskar du kommer jag och rycker dig i öronen!

2011-02-08 @ 23:31:29
URL: http://anna88.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0