Freedom

Jag vill ha mer & mer frihet desto äldre jag blir. För några år sen var drömmen ett fast jobb (bli fullasad inom kommunen & jobba på en gruppbostad) Sen ändrade jag riktning, kände att jag ville göra annat i livet. (jobbat inom vården sen jag gick i högstadiet) Så jag började fundera över att läsa vidare. Först gick jag på en "nitlot" (började läsa till fritidsledare/projektledare) som ändå gav en liten vinst iform av nyttiga erfarenheter som jag tog med vidare in på socionomprogrammet. Och här är är jag nu. Med siktet inställt på att bli klar sommaren 2012. Med all frihet i mina händer. Jag är inte beroende av laspoäng för ett jobb, jag är inte beroende av att stanna på ett & samma ställe, jag kan flytta & söka jobb precis vart som helst när jag är klar.. Men trots allt, känslan av att vara "fast" dyker ändå på mig..
För det är ändå just det jag är i över två år till!


Det här visar att mina värderingar förändrats:

  • Att skaffa hus. Snarast. (det vill jag fortfarande, läängre fram)
  • Att skaffa katt ingick också i planerna (nu njuter jag av att INTE vara låst, särskilt till sommaren!)
  • Att skaffa hund vad drömmen, den största. Det är den fortfarande, men inte just nu.
  • Barn. Jag kan verkligen tänka mig det längre fram. Om ett par år, kanske 5-10 år?
  • Fast jobb. Ett mål. Långt fram.


Istället drömmer jag just nu om:

  • Byta lägenhet (fortfarande hyresrätt)
  • Resa iväg till Paris & Kreta som jag ska i april & juni
  • Boka in resor (små som korta) hela sommaren
  • Söka sommarjobb mellan 13/6-13/7 (bara jobba 4-5 veckor istället för 8 veckor)
  • Planera inför en längre resa i nov-dec. Malaysia?
  • Att resa iväg ett år eller längre vill jag göra. Under eller efter utbildningen!

I framtiden kommer jag med stor säkerhet sitta där i våran gräddvita soffa & blicka ut över våran lantliga inredning i vårt nyrenoverade hus. Jag kommer förhoppningsvis ha en ring på mitt finger & våran engelska springer spaniel kommer sitta vid min sida. Jag kommer klappa mig på magen (som alla gravida mammor gör) och jobba som socionom med inrikting mot äldre (det är målet med utbildningen)
En jeopardfärgad resväska med skön kontrast till det vita stuket visar att vi precis landat i Sverige efter ett år i Australien där jag jobbat med volontärarbete. Om en stund är det dags att svischa om till klänning (det är hög tid att träffa Anna & Sara efter ett år utomlands)
Och vad passar bättre än att se Oskar Linnros live på Ritz?




Kommentarer
eva, ju

Jag skulle föreslå att du tar ett studieuppehåll och gör den där långe resan innan du är klar. För vem vet om det dyker upp ett jobberbjudande som du kan få gå på direkt efter examen. JAG känner iaf att jag vill skaffa ett jobb så fort som möjligt när jag är klar.

2011-02-21 @ 12:30:16
URL: http://evaju.blogg.se/
A

ÄLSKAR DET HÄR INLÄGGET! Sjukt bra skrivet, fick så många bilder och sådan... Jag vet inte. Mysig känsla! Speciellt av de sista meningarna. Underbart, klockreeent och jag förstår vad du menar! Följ dina drömmar.

2011-02-21 @ 19:07:54
URL: http://anna88.blogg.se/
Maria Karlsson

Vad rolig din blogg verkar vara! kommer verkligen att läsa dina inlägg igen! =P Ha en bra dag =)

2011-02-23 @ 11:21:22
URL: http://jade.se/reseerbjudanden


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0