Flyttfågel...

Ofta kommer jag på mig själv med att drömma om ett rött litet hus vid havet, med vacker sandstrand, omringad av gröna skogar. Jag & Per sitter på bryggan, droppar tårna i det klarblåa vattnet och klappar på hunden som sitter mellan oss. I nästa dagdröm befinner vi oss i ett hus nära stan, med grannar bakom knuten och fullt liv. I min tredje dagdröm befinner vi oss med resväskorna längs en strandpromenad, på väg till vårt nya liv någonstanns i världen... Som ni ser så är jag mycket splittrad, jag har många drömmar men jag vet inte riktigt vilken jag önskar och vill ska bli verklighet i framtiden. Men en sak jag känt mer & mer är längtan efter något nytt, en ny miljö, en ny stad. Jag trivs där jag bor, men jag känner mig inte hemma... eller rättare så vill jag kanske inte känna mig hemma här, för jag vill se & uppleva fler platser. Om vi skaffar hus här så känns det nästan försent, även om jag vet att det inte är så, men det är betydligt knepigare att flytta på sig, med hus och kanske barn... Som det känns nu så skulle jag vilja packa flyttkartongerna direkt jag tagit min examen, Örebro finns alltid kvar om det är fel beslut, men vi är två som ska planera framtiden tillsammans. Får se vad som händer då och leva här och nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0