Dreams comes true


Här sitter jag på kvällskvisten & avnjuter ett glas vin för att fira att det äntligen är semester. Det känns faktiskt helt overkligt att jag ska bege mig mot Arlanda imorgon, för att sen flyga till Australien. Dreams comes true. Resfebern har attackerat mig, pirrar i magen & jag känner mig fnittrig & uppspelt. Tänk att det gick vägen det här, minns när vi satt i april & räknade på en budget för resan... Har vi råd eller inte?... Och när vi bestämt oss gjorde vi upp en plan på exel som vi följt fram tills nu. Har sparat undan en viss summa varje månad, vissa månader har jag knappt levt på någonting men nu är det verkligen värt allt. Det är verkligen värt allt och lite till. Kommer njuta extra mycket nu när jag fått "kämpa" för att komma dit, till mitt drömland. Allt är möjligt, med en massa vilja. Väskan är nu packad, har tagit avsked av av vänner och familj som jag kommer sakna otroligt mycket. Men vi ses snart igen. Idag blev jag klar med mitt PM också, det känns skönt att veta att jag inte har en hel kurs att läsa in när jag landar här hemma igen. Igår träffade jag min handledare, kändes riktigt bra med både henne och praktikplatsen. Tänk att jag pluggat två år nu? Bara 1,5 år kvar, sen har jag min examen i handen & tusen nya möjligheter i livet. Oj vad jag skriver, kanske vinets förtjänst? Skrivkrampen som jag haft senaste tiden är ett minne blott. Nej, nu ska jag mysa ner mig i soffan, bredvid världens finaste människa & njuta av allt. Av våran kommande resa.

Snart verklighet



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0