Niklas & Mikael fyller 50




Roadtripen till Småland bjöd på ett gäng roliga händelser vill jag lova.
♥ "Lina, har du några bilar kvar?" Nej, tyvärr... En stund senare prasslar det till i baksätet... OVE I SOLSIDAN!
♥ Egenkomponerad musikvideo till Lady Gaga - Judas
♥ Tävlingar (eller snarare vadslagningar om vad helgen kommer innefatta...;)



Vi landade i Småland nästan 21.00. Då svischade vi om till kvällens utstyrsel.
(Och spanade in hotellet/skolan vi bodde på. Jag & Annapanna delade rum helgen i ära!)





Helgrillat lamm stod på menyn denna afton. Jag blev smått chockad när jag såg lammet först.
Dumma Tom kallade lammet för "Lambi" hela vägen ner till Småland, det kändes sådär.
Men på något sätt så kändes det inte så konstigt att äta Lambi (som smakade utsökt.)
Vi hade en grillmästare kvällen i ära, Johannes som började grilla redan 9 timmar innan vi kom.







Första kvällen bjöd på shoots, spådomar, gitarrspel under bar himmel, bastu, kvällsbad i sjön.
Vi stannar där. För allas bästa går vi inte in på några fler detaljer! Jag låter bilderna sammanfatta.




På lördagen hade jag ingen röst kvar (var lite hes på fredagen & nu hade halsen gjort sitt.)
Jag kraxade fram ord, tillslut gav jag upp & viskade mer eller mindre resterande av dagen.
Otajmat nog fick jag stå över paintballen, men jag fick ett gäng sköna kort på alla som var med!
Jag, Anna & Sofia softade med glass, snack om livet & solning i väntan på våra soldater!







På kvällen var det dags igen för att svischa om till partyblåsan, då det vankades kräftskiva!
Vi körde vinbiljard som förfestspel, Anna bjöd på våra danssteg & vi uppfann en egen karusell.
Sen åkte vi mot Idekulla/bergkulla, där kräftskivan hölls ute i de småländska skogarna!




Även denna kväll gick shootsen varma runt bordet, likaså snappsvisorna avslöste varandra!
Jag åt kräftor som aldrig förr, tror jag slukade 10-15 stycken. Minst. Paj & bröd blev det på det.




Födelsedagsbarnen Niklas & Micke! Tack igen för en grym helg, ni satte ribban högt!
(Ps. jag lånade lite pics av Lina, Anna & Sofia. Hoppas det går bra damer.)


Kommentarer
A

Hahahahaa, flinade genom hela inlägget. En helg som värmer långt in i januari!!

2011-08-30 @ 18:37:06
URL: http://anna88.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0