Tandvärk...


Igår tog jag en fika vid Oset. Körde på min sköna "farfars skjorta"

 


Inatt drömde jag att jag hade ont i en tand, det sprutade blod & plötsligt tappade jag en tand.
I nästa stund vaknade jag & hade riktigt ont i en tand. Borstade tänderna & svalde en alvedon.
Blev ingen mer sömn sen. Låg vaken ett tag- sen letade jag fram numret till tandläkaren.

Vid klockan ett fick jag tid hos folktandvården i Adolsberg. Jag pustade ut. Snart hjälp.
Kom dit, blev undersökt. Tandläkaren lovade mig dyrt & hederligt att jag INTE skulle bli tandlös.
(jag hade fortfarande den där dumma drömmen i huvudet när jag cyklade dit...)
Jag har troligtvis fått in någon bakterie mellan två tänder. De sköljde rent mellan tänderna.
Droppade på med flour (som smakade banan!) Och sen fick jag order om att borsta noga.

Jag har fortfarande ont i tanden, men enligt min gode tandläkare så är det övergående.
Och från & med nu ska jag vara så noga som det bara går med gaddarna. Amen.
(borsta ordentligt, använda tandtråd, skölja med munskölj, inte småäta, minska ner på socker...)

Ps. Glöm inte tandtråden ikväll, kära vänner.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0