Pers födelsedag



Innan klockan slagit 07.00 sjöng jag "Jamåduleva" med min "ljuva stämma" för en trött Per.
Sen gav jag en bukett färgsprakande blommor & ett litet paket som innehöll en korthållare.

Någon timma senare, när Per anlänt till jobbet får jag ett sms "precis ätit min frukost, tack älskling"
(Jag hade gömt ett födelsedagskort i hans frukostlåda. Där skrev jag att han skulle få en middag på Hellas.)





När Per kom hem efter jobbet hade jag bakat & dukat, redo för en rejäl fika.
Dagen i ära bakade jag mina första "moccarutor" eller "kärleksmums"
Jag fixade i ordning en varsin kopp Irish Coffee, istället för hederligt kaffe.



På kvällen åt vi middag på Hellas, en mysig grekisk restaurang med farligt god mat.
Jag körde på kolgrillad kyckling, klyftpotatis & ris. Till det serverades det fyra såser.
(Per körde "all in" med en mixgrillbricka som innehöll allt & lite till!)
Beställde in vin & öl (vi fick visa legitimation!) Jag tackade för det, haha!



Gårdagens utstyrsel


När vi kom hem från Hellas dök Pers lillebror, Erik upp för en fika.
(Eller det var mest jag & Per som fikade. Erik drack kaffe, nyttig & hälsosam som han är.)
Tänk om jag också kunde se banan lika gott som en tårtbit? Föredra kycklinglår framför godis?

Kvällen avslutades med en massage (också en del av gårdagens presenter) med massageolja.
Det var den dagen, när min fina älskade sambo fyllde 27 år! Nu har vi båda fyllt år för det här året.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0