Att välja glädje



Jag har börjat läsa en ny "självutvecklingsbok" Att välja glädje - Kay Pollak
Det går inte sluta läsa när jag väl börjat (så klok & inspirerande man den där Kay)



♥ Mitt sätt mot andra människor är en spegling av hur jag är mot mig själv
♥ Är jag kritisk mot mig själv har jag lättare för att kritisera andra
♥ Tänker jag istället "jag gör så gott jag kan" så ser jag att andra också gör det
♥ När jag ser på mig själv med respekt & ömhet kan jag se på andra på samma sätt
♥ Först när jag kan acceptera mig själv kan jag acceptera andra
♥ Det går inte förändra någon annan - All förändring börjar med mig själv










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0