Demensvarning?!

Jisses. Jag skäms nästan av att berätta detta.. Det är stark demensvarning på mig. Utan tvekan.
Någon började nämna hemtentan "Åhjustja, den måste jag ju hämta ut" svarade jag direkt & började planera för mitt besök i studentcentrum. Kommer dit. Utan kvitto. Det har jag "tappat bort" Körkort räcker som legitimation.
Dem börjar spana efter min tenta, svårt utan kod eller någon information alls vart den kan vara.
Då kommer Pernilla till räddning(en tjej i min klass) som har kod, datum & liknande i huvudet.
Den stackars receptionisten börjar leta, kommer efter en stund ut med ett förbryllat ansiktsuttryck & säger att hon bara hittat ett kvitto utan tenta i "Är det här din handstil" frågar hon mig ? Javisst svarar jag helt säkert.

Det visar sig hursom att jag REDAN hämtat ut den.
"Men vadfasen, jag har ju inte hämtat ut tentan, det är jag typ helt säker på" muttrar jag till Pernilla.
Cyklar hem med bekymmersrynkor i hela pannan. Och vad jag hittar jag inslängd i bokhyllan hemma??
Jo, hemtenan så klart. Dock har jag inte öppnat den (Måste ha hämtat ut den lite snabbt i somras)

Demensvarning. Har verkligen INTE ett minne av att jag cyklat dit & hämtat ut min tenta. INTE ALLS.
Lite creepy. Fast ganska normalt för att vara jag.
:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0