I huvudet på en student


Ibland kan jag inte låta bli att ifrågasätta vad jag gett mig in på?

Jag tänker på plugget. På alla dessa lagar
(Jag drömmer till & med om dem på natten)
Jag tänker på alla seminarium
(I snitt 1-2 i veckan har vi fram till tentan)
Jag tänker på hur jag ska hinna läsa 15 böcker
(Och komma ihåg det viktigaste i varje bok)
Jag tänker på hur vi ska styra alla grupparbeten?
(Har i allafall en grym grupp så det ser väldigt ljust ut)
Jag tänker på att jag måste få bättre rutin på det här,
Släppa plugget på kvällar & helger, utan dåligt samvete
(Som det är just nu så sitter jag från morgon till kväll typ)
Ibland önskar jag att jag hade ett läshuvud,
kunde slå upp böckerna veckan innan tentan & trots allt klara bra betyg.
Men jag känner mig själv, behöver tid för att både förstå & minnas.
Fast nu är det här också en av de mest krävande kurserna på hela programmet,
klarar jag det här så klarar jag allt. Ungefär så tänker jag.
Tråkigt inlägg. Men behöver rensa skallen.
Jag ska fokusera positivt, största fördelen
(förutom att läsa ett grymt intressant program)
är all denna tid vi får att läsa hemifrån.
slippa stressa iväg innan sju på morgonen,
träffa roligt folk i skolan & utvecklas precis varje dag!
Som min kloka karl sa "Jenny, ge allt så har du inget att ångra!"
Och nog jäklar gör jag det!
:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0