Ett pars värsta fiende (!)

Det råder tentaplugg här hemma. Ställde klockan på 08.15 för att kriga mig igenom "sekretessboken"
Sen blev det frulle & lite smågnabb med karln.
(det där med disk, bäddning & städning i övrigt måste vara varje samboförhållandes värsta fiende)
Vi är rätt olika med det där, jag vill alltid ha städat & ordning på saker (kontrollfreak!)
Per, han föredrar att slappa i soffan med datorn på magen, äta en lugn frulle och SEN sätta igång med disk & bäddning. Jag är precis tvärtom, sängen ska vara bäddad & disken ska glänsa med sin frånvaro innan jag slår mig ner & käkar frukost.

Fast å andra sidan, en lördagmorgon behöver inte saker stå på sin plats. Det kan jag hålla med om, det är bara det att jag blir lugn när det gör det. För mig är det ingen "stressig start" att liksom fixa iordning saker & ting, men för Per är det just det. Så lite mera inslag av kompromisser fattas i vårt förhållande, så kan vi undvika onödiga fighter!
:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0