Tidigt besök en torsdag som denna

Någon sovmorgon innan tentan ikväll kunde jag snällt glömma.
Strax innan åtta ringde vår kära målare på dörren! En äldre karl med vit overall & ett par gråa strån.
(hade hoppats på en ung karl, klädd i snickarbyxor & muskler som skulle få Arnold att se ut som en sparv)
Nä, faktiskt inte. Jag gillar gubbar, dem har alltid något roligt att säga & är sig själva i alla lägen!
Och det hela underlättar för mig också, kan glida runt i min rutiga skjorta med håret på sned & gammalt smink under ögonen! Bara vara mig själv, en torsdagmorgon.
;)

Nu har jag erbjudit målaren lite nybryggt kaffe som han glatt tackade ja till.
Så vad händer nu? Efter lunch ska jag i allafall fika med gruppen innan tentan.
Vill bara spola fram tiden nu. Tills klockan 20.15!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0