Mjukisarna fick ge plats för..

Nu jäklar ska jag bjuda till tänkte jag.
Slängde av mig mina mjukisar & fårskinnstofflor.
Fixade till lite volym i kalufsen & sminkade mig(!)
Bytte sedan om, till lackleggings & en marinblå kofta.
Veckans storhandling skulle ske med stil!!
Med förväntan skuttade jag in i Pers bil,
väntade på någon reaktion. Ett leende. En liten bekräftelse.
Den uteblev. Fast trots allt, det var ändå värt det.
Kände mig genast lite pigg, lite kvinnlig.
Fast nu har jag svischat om igen,
mjukisarna har fått tillbaka sin vanliga plats.
Allt är som det ska



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0