Målplan: Träning & kost

Inatt, innan jag skulle sova fick jag en idè. Det är oräkniga gånger jag tänkt:
"Nu jäklar, nu ska jag komma igång med träningen & äta nyttigt"
Vad händer sen? Jo, projektet rinner ut i sanden. Så jag fick idèen att göra en målplan.
Både för träning & kost, går ju hand i hand. Här är resultatet.

Mål med träning
Få en stark & synd kropp
Få en snygg & stark mage/rumpa
Få mera energi
Klara en mil på löpbandet
Få fastare former

Mål med kosten
Prestera bättre på gymmet
Få mera energi
Få fastare former
Må bättre fysiskt/Psykiskt

Så nu har jag satt upp start/slutdatum. Lagt in två delmål med belöningar
(redan bokat in slingning i november & ansiktsbehandling i december)
Den slutliga belöningen blir resan till Egypten i januari!!

Jag ska tillägga att jag gjort rimliga planer för att uppnå målen. Bland annat styrketräning/löpning som mest 4 grr/vecka. Vecka 52, alltså julveckan är det tänkt att jag ska göra milen. Jisses
Med kosten har jag till en början bestämt sötsaker max 1 ggr/vecka (min svaghet) och att jag ska äta minst 5 ggr/dag. Likaså dricka 1 liter vatten varje dag (något jag är dålig på) och byta ut "kollisar", som pasta till keso/råris en måltid per dag.

Det blir en utmaning. Fast ändå en rimlig sådan. Med lite jäklaranamma så fixar jag det här!



Kommentarer
Tanja

jenny:O du är ju redan super fitt som d är nu! var försiktig så du inte hamnar i knasigheter som liknande dom du hade i gymnasiet:O

2010-11-09 @ 18:23:41
A

Jag vet att du fixar allt. Du och jag på gymmet i en snar framtid! /Hatar-fortfarande-äcklig-medwurst-tjejen ;)

2010-11-09 @ 19:37:02
URL: http://anna88.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0