Det där med yoga..


Jisses. Yogapasset igår satte sig fint i min arma kropp.
(både rumpa, ben, armar & mage innefattar träningsvärk)
Det där med yoga är egentligen inte min grej,
jag får verkligen anstränga mig för att fokusera på andningen.
Vara här & nu. Det är inte helt lätt, det må jag säga.
Kanske därför jag borde fortsätta med yogan?
Igår hamnade jag bredvid en äldre dam, 65+ skulle jag tippa på.
Kvinnan slängde sig upp i trebenta-hunden, själv tappade jag balansen.
När vi skulle göra solhälsningen så kastade damen sina ben bakåt,
gjorde en "armhävning" & kom upp i hunden.
Jag såg förundrat på kvinnan, tog försiktigt ett ben bak, sen det andra.
Här kastar man sig inte i onöden, det innebär ju en viss skaderisk
(!)


Kommentarer
Eva, ju

Jag tänkte testa yoga nästa vecka. Är lite nervös faktiskt, jag är så rastlös och vet inte om jag kommer palla :P har inte provat sen vi hade det med Maria Palm på högstadiet

2010-11-02 @ 12:17:11
URL: http://evaju.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0