Pyssel & projekt på gång

Nu känner jag för att skriva ett par rader i min käre blogg, vissa omständigheter har tvingat mig att mer eller mindre avstå från att göra det.

Ikväll fick jag ett riktigt pysselbegär. Hemtentan fick ta ett kliv åt sidan, likaså det dåliga samvetet. Jag letade fram mormors gamla mini-växthus samt lite färg & penslar. Sen satt jag & tejpade alla lister för att sedan måla huset i vitt, lantlig stil. Imorgon ska jag plantera lite örter. Sen blir nästa projekt att få ordning på balkongen, köpa bland annat blomkrukor & blommor. Jag funderar också på att måla om våran utegrupp i vitt eller svart? Oj, nu blev det mycket planer. Riktigt härlig kväll i allafall. Musik. Pyssel. Jordnötter och bara ben ute på balkongen.
En sommarkväll med andra ord.


I många fall känner jag mig vuxen nu för tiden. Jag har börjat kika på hus. På hund. Tanken på barn känns lite alls lika skrämmande längre (Nej, vi har inga planer på det den närmsta tiden;)
Jag letar recept på bröd. Jag odlar tomater. Jag pluggar. Jag jobbar.
Men i nästa stund, som ikväll så förvandlas jag plötsligt till lilla jag igen.
Då jag kastar mig över telefonen & ringer mamma för att "längta-hem-till-familjen-begäret" blir för stort.
Mamma förslog genast att jag ska komma hem på tisdag, så får jag plantera lite hemma i Hällefors.
Vuxen? Liten? Kommer jag alltid sväva mellan dessa roller?
:)



Kommentarer
Nikoninan

haha ;) lilla Jenny då, får komma och hälsa på och se hur det går för dig med planteringen :)

Du lider av rollkonflikter Jenny ;) HAHAHA :D

2010-05-20 @ 15:59:23
URL: http://nikoninan.webblogg.se/
Nikoninan

Hej ja jag är hemma ska in tidigt då å lämna in tentan har en fråga kvar, 2 å jag fattar ingenting :/ haha :) Men du kan ringa när du är påvä, självklart kan jag göra stan osäker med dig ;)

Ja gud hon är helt bedårande å bilder kommer imorn :D:D Kram Dalahästen ;) <3

2010-05-23 @ 22:42:21
URL: http://nikoninan.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0