Fyra tecken på en överhettad hjärna..

Du börjar kalla dina böcker vid smeknamn högt för dig själv
" Komsi lilla musse" "Linden, vart är du?"
(Läser böcker där författarna heter Lindqvist & Meuwisse i efternamn)

Du beställer in fel pizza. I tankarna ville jag ha en pizza med nötter, kycklig & banan. I verkligheten fick jag in en pizza täckt med lök (det gick verkligen inte att äta upp den:(

Du börjar smeka din pojkvän på magen och säger "fiiin kaaaatt" när vi vaknar ihop på morgonen.

Du har också ett givande samtal med din kanin på kvällskvisten "Hej Sigge, hur mår du idag? Har du ätit upp din middag? Mätt i magen"

Om du prickar in något av dessa alternativ (jag har full pott) så kan jag varmt rekommendera att bränna upp böckerna & göra något helt annat.
Så idag kommer jag spendera min tid med mammsen på Marieberg. Äta ute & lite shopping står på schemat.
Att jag fortfarande har två böcker kvar att läsa inför tentan tänker jag förtränga!!
:)



Kommentarer
A

HAHAHAHA, du är för skön. Jag kan bidra med några. 1. På tisdagen så får du för dig att det är onsdag. På onsdagen så pratar du istället som om torsdagen låg en vecka fort. 2. När du pratar, så sluddrar du. 3. Alla dina tankar inkräktas av begrepp, författare, verk och årtal. En envis röst tjattrar i ditt huvud när du ska försöka somna, när du ska föra ett samtal, när du jobbar, när du tränar. 4. Du har pluggat så mycket att ditt huvud värker vid blotta anblicken av dina anteckningar. 5. Utan anledning får det du läser dig att skratta hysteriska alternativt gråta hejdlöst. Tackförmignuskajaggåochgrävanermig.

2010-03-25 @ 11:07:12
URL: http://anna88.blogg.se/
Anonym

Jag känner så ja med. Kanske inte exakt dem som du nämnde men ja känner igen mig på några. Som du skrev senare i ett inlägg att man kämpar igenom de sista böckerna men inte kommer ihåg så som du säger de får bära eller brista.

2010-03-25 @ 18:17:39
URL: http://mittlivjustharochnu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0