Nyttig kost & träning. Igen.

Ingen bra start på december för min del,
vaknade upp med en galen huvudvärk som jag dränkt med alvedon.
(att näsan rinner & halsen kliar får det att tyda på en hederlig förkylning. Igen)
Och då vill jag tillägga att jag köpte handsprit igår, för att slippa detta. Suck.
Nästa suprise kom när jag ställde mig på vågen. Två kilo upp.
Har ju slutat med socker sen en tid, fast sockersuget dränker jag med annat
(typ smörgåsar-största lasset, chips, mörkchoklad.. Mmm..)
Och den där jäkla kylan gör att jag inte har motivation till promenader & gymbesök!
Så frågan är hur jag gör nu? För jag vill ju inte fortsätta i den här riktningen.

Okej. Det är bara att inse sanningen. Den utmanande verkligheten.
Jag VILL sluta med alla dessa smörgåsar och chipspåsar (& mörk choklad)
Och jag VILL verkligen komma igång med träningen. Igen.
Promenera en timma varje dag, gymma 3-4 ggr /vecka.
Då är jag i form om tre veckor. I allafall har jag kanske gått plus minus noll
:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0