2010


Vad gjorde du 2010 som du aldrig gjort förut? 
Jag började läsa till socionom!
Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2011? 
Nja, det kan jag inte påstå (minns inte om jag gav något löfte?) eller justja, det gamla vanliga. INTE ÄTA GODIS!
Och jag kommer avge två löften under 2011. Minska ner godisintaget (mera rimligt!) och köra ett Triathlon den 12 juni. Så mera träning, mindre godis!
Fick någon i din närhet barn? 
Nepp.
Dog någon i din närhet? 
Min älskade, fina kanin Sigge somnade in under hösten:(
Vilka länder besökte du 2010? 
Jag har bara besökt Spanien (Barcelona)
Vilket datum från 2010 kommer du minnas, och varför?
Jag kommer alltid minnas oktober 2010. Då Per & jag blev sambos på riktigt!
Vad var din största åstadkommelse?
Att jag tog tag i min panikångest och att jag klarade båda salstentorna!
Vad var ditt största misslyckande?
Oj, det kanske var att jag inte höll mitt nyårslöfte om sockerförbud?
Vems beteende förtjänade att firas? 
Min underbara Per. Han finns alltid där, stöttar & lyssnar. Alltid lika lugn & trygg.
Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Det håller jag för mig själv..
Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Vilka pengar, fattig student!;) Nä, det mesta har gått till resor!
Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?
När jag klarade sista salstentan!!
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2010?
Jag måste erkänna & svara "dansa din djävul" Av Dileva, fast tolkad av Petter!
Bästa filmer 2010?
Avatar 3D
Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Gjort mera spontana resor. Små som stora. Tränat mera under våren.
Favorit TV-program? 
Hollywoodfruar!
Vilken var den bästa boken du läste? 
Twilight serien. Samtliga böcker!
Vad gjorde du på din födelsedag? 
Jag fick frulle på sängen. Fika med familj. Åkte & badade med Per. Drack vin.
Hur skulle du beskriva din stil 2010?
Mycket "höga midjor", skinn & jeansjacka (äger två skinnjackor och tre jeansjackor) och kavajen dök upp i slutet av 2010 & tog mig med storm!
Vem saknar du?
Jag saknar min mormor & morfar (tomheten var som störst på julafton)
Vem var den bästa nya personen du träffade?
Träffat många fina själar. Vill säga "lökarna" Denise & Johanna. Hela grupp två är också fantastiska, väldigt fina själar som förgyllt hela hösten på universitetet!;)
Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2010
Att inte öppna fönstret när det är minusgrader (mina stackars växter i köket är döda)

Lärde du dig något nytt under 2010? 
Mycket nytt. Väldigt mycket nytt. Många nya insikter. Bland annat hur jag hanterar ångest, ser saker mer a"klart", fått ett större perspektiv på saker & ting för att kort sammanfatta det hela.
Vad vill du lära dig under 20101?
Att våga tro på mig själv i alla lägen. Bli mindre självkritisk & våga visa känslor mera öppet!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0