Gymmet

Och då var gymmet avklarat
(jösses vad kallt det är ute, 16 minus!)
Cykling stod på schemat,
när jag cyklat 5 km var jag inte speciellt trött!
Ökade då tyngden. Trampade på.
Skulle jag klara en mil?...
Vid 8,6 kilometer fick jag kasta mig av cykeln,
hela baksida lår drog ihop sig i sendrag!
Vilken läskig smärta, fick stretcha en kvart!
Smärtan avtog men jag fortsatte inte cykla
Klokt val, fast det visar också att jag BEHÖVER träna cykling!
Avslutade med styrka. Bic/tric övningar & massa mage.
Längtar tills fikat ikväll! Och VARM glögg!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0