En cykel, två lökar

                                
                                        Tidsoptimisterna själva, Gul & rödlök.

Sista minuten till både redovisning & tåg.
"Jenny, kan inte du skjutsa mig på din cykel upp till tågstationen?"
Jag kalkylerade med tiden, kom fram till att det nästan är omöjligt att hinna,
men svarade högt "Okej, vi kör"
Sagt & gjort. Vi slängde oss upp på min gamle, lila cykel.
I illfart körde vi från universitetet
(Trodde nästan att däcken skulle ta eld där ett tag)
Farbror polis står efter vägen, vi överväger att stanna cykeln men bestämmer oss i nästa sekund för att köra!
På stan byter vi förare, nu är det jag med mina klackar som kör.
Fem minuter kvar. Mjölsyran sätter in. Vi skriker. Vi skrattar.
Det är kaos. Hysteriskt. Vi närmar oss tågstationen.
Johanna kastar sig av cykeln, springer in & tåget rullar iväg.
Vi hann. Med ett par sekunders marginal.



Kommentarer
Nikoninan

det var en dag i april ;)



HAHAHA fyfan va roligt det var ;) vi får göra om cykelturen men inte med så lite marginal ;) Tack så mycket :D ;)

2010-04-09 @ 21:50:48
URL: http://nikoninan.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0