En arg jag.

"Per, ska vi väga oss? Denna fråga ställde jag imorse.
Sagt & gjort.
Först skuttade Per upp på vågen, minus två kilo. En relativt glad & nöjd Per.
Sen var det min tur. Något stämmer inte tänkte jag när jag såg resultatet..
Plus två kilo. På vad blir det, tre veckor?
Nä, jäkla våg. "Per, jag måste ha världens sämsta ämnesomsättning!!
"Nej, snarare tvärtom. Jag vet ingen som kan äta så mycket som du kan"
Tänkte tillbaka på gårdagen. Då jag åt godis & en påse chips på det.
(Att jag åt en rejäl bit tacopaj vill jag knappt tillägga!)
Jag har kommit in i en ond spiral. Det är dags att göra något åt detta!
(Sedan jag slutade med godis från december-februari så gick jag ner 3-4 kilo, nu är jag snart tillbaka på ruta ett igen!)

Mindre godis. Mindre chips. Mindre dricka & framför allt mindre snabbmat.
Mera frukt/grönsaker, mera träning, mera promenader & framför allt mera nyttig mat!
Ett mål, ett relativt enkelt mål. Om jag verkligen vill så kan jag.
              
             Mera frukt. Mindre godis.. Det kan väl inte vara så svårt?



Kommentarer
nikoninan

Håller med Jenny ! Usch, jag är likadan jag ser bara godheter framför mig som min kropp sedan visar att jag har ätit i form av en kula på magen. nej fan nu är det slut på onyttigheterna! Igår åt jag pizza och två godispåsar på det och kaffebröd xD

2010-04-22 @ 17:24:22
URL: http://nikoninan.webblogg.se/
Sandra

känner igen mig såå mycket! ;) haha det är hemskt ju att se plus på vågen ;o

2010-04-23 @ 00:08:35
URL: http://bjorkasandras.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0