Är jag lite höstdeppig?

Höstdeppig- Jag tror bestämt att jag faktiskt håller på att bli det.
Förra hösten mådde jag inte helt bra, och nu känner jag att vissa "symtom" är tillbaka.
Så det kanske är en liten form av "höstdepp" som spökar?
Jag har nu två val, att bädda ner mig i soffan, äta choklad och se på tv (läs:inte göra något alls)
eller komma fram till något som får mig att kämpa vidare, trots mörkret.
Här är några symtom på höstdepression, även kallat SAD..

    * Du är nedstämd och håglös
* Du tappar intresset för sådant du normalt tycker om.
* Du sover mer men är ändå trött.
* Du har starkt sug efter kolhydrater
   som godis och choklad.
* Du har svårt att koncentrera dig.
* Du drar dig undan och är mindre
   social.
* Symtomen påverkar dig i ditt arbete eller i ditt sociala liv.
* Du får dessa symtom vid samma tidpunkt varje år.


Jag ska försöka göra saker som får mig att må bra nu- Umgås med familj, vänner & sambo, komma igång med träningen och försöka resa bort oftare (en resa till Norrköping är planerad i helgen!)
Det är bara att kämpa på, för jag är inte ensam om att känna så här- Nästan en halv miljon svenskar känner samma sak på hösten läste jag precis!


Keep up!:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0