Vad tycker ni om spikmattor?

Föresten, är det någon här som har provat att ligga på en spikmatta?
Jag gjorde det för första gången igår efter övertalning från Per.
Han rabblade upp en mängd med bra saker som denna matta ger men jag var trots detta skeptisk.
Men efter att ha studerat Per och sett hans nöjda ansiktsuttryck när han pressar sin rygg mot en massa spikar så bestämde jag mig ändå för att ge spikmattan en chans. Tyvärr fick jag aldrig ett nöjt ansiktsuttryck, jag såg snarare plågad ut och efter en liten stund flög jag upp från mattan och muttrade argt "vilken hemsk matta"
För jag hade någonstanns haft en svag förhoppning om att den ska bota mina tillfälliga sömnproblem..
Men jag gav den ändå en andra chans när jag vaknade imorse, även denna gång kändes det lika obehagligt och efter några minuter ville jag inte ligga kvar längre.
Per är dock väldigt nöjd över sin nyfunna vän som han mer än gärna leker med.
Att jag inte kunde njuta av den beror kanske på att jag är väldigt spänd?

Vad gör spikmattan?
Den ger en frisättning av endorfiner i kroppen och man upplever en känsla av lugn och behag som kan inkludera en känsla av att man skulle kunna somna. Detta kan bero på en frisättning av "lugn & ro" hormonet Oxytocin.
Man bryter den onda känslan av Stress-spänning-smärta.



Kommentarer
Angelica - fyrbarnsmamman

haha, ja de där spikmattorna nämns överallt just nu. Har dock inte testat de själv.

2009-06-18 @ 11:49:12
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
Julia

gillar din header!

2009-06-18 @ 11:58:59
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se/
an

aaaaaaah va dom är najsiga! :D dock äger jag inte ngn själv, men sköna är dom ju..på ngt sätt! :D:D

2009-06-18 @ 17:22:55
URL: http://nittioniograman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0