Ikea, affären som skapar konflikter

Ikea, det måste nog vara den affär som skapar mest konfliker bland par?!
Igår var jag där tillsammans med Per. Vi hade planer på att köpa en "DVDhylla"
När vi kommer dit tar jag en gul väska i vanlig ordning och börjar spana efter fina saker.
Problemet med Ikea är att det finns allt, då menar jag precis allt!
Majoriteten av sakerna är fina, så det är svårt att bara leta efter en sak.
Hur som helst, vi börjar spana efter en "DVD hylla", och efter en stund startar dagens första konflikt.
Vi kan inte enas om en hylla.Nej, det gick verkligen inte!
I vanlig ordning bryter kriget ut, Per försöker argumentera för sin hylla och jag vägrar lyssna, som ett envist barn.
Sen är det dags för min argumentation och det slutar med att Per argt ryter till och säger att jag alltid får som jag vill.
Och det ligger kanske någon sanning i det för det blev min hylla som i slutändan vann..
Sen spatserar vi vidare inne på Ikea, när vi kommer till "mattavdelningen" så föreslår Per en matta till sovrummet som utan att överdriva ser ut som en badrummsmatta.
Lite längre bort står det en man & kvinna som har en riktig "Ikeafight", kvinnan vill köpa en matta och mannen tycker att det inte alls behövs. Kriget bryter ut på riktigt, dem skriker mot varandra och det slutar med att kvinnan envist sträcker sig efter en matta och mannen tar kundvagnen och sticker iväg.
Där & då börjar jag och Per skratta, för vi är precis likadana.
Ikea i all ära, men denna härliga affär har nog skapat många konflikter.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0