....

Känslan av maktlöshet som uppstår av att se någon som man bryr sig om göra sig själv illa, den är fruktansvärd. När inga ord räcker till, när inget man säger spelar någon roll, då vill man nästan slita av sig håret i ren förtvivelse. Men som det lyder "bara för att du accepterar en person för hur den är så behöver du inte acceptera vad den gör" och det gör jag inte och det kommer jag aldrig göra... "varje människa gör sina egna val och du måste göra ditt val hur du ska förhålla dig till det"... Och det valet har jag inte gjort men jag vet att jag måste göra det. Något kryptiskt inlägg men som ni kanske förstår så vill jag inte dela med mig om vad det handlar om men ändå skriva av mig. Allt jag kan säga är att jag inte mår så bra och hoppas ingen ska behöva gå igenom något liknande. Men jag har tagit mig igenom motgångar tidigare och jag ska göra det nu, det är jag säker på.
 
 


Kommentarer
Sandra

Skickar styrkekramar. Maktlösheten är hemsk. Att vilja hjälpa till och förändra men utan att kunna påverka eller göra något är grymt. Känns som man bara sår och ser på. Men det är "personen" ifråga som måste "vakan" och vilja få hjälp och ta itu med sina problem.

Vad Tage har växt, han är jätte fin:D

2013-03-10 @ 19:15:29
URL: http://www.saaka.blogg.se
A

<3

2013-03-10 @ 20:28:14
Madde

Hoppas de blir bättre snart, finns här om du vill prata! <3

2013-03-11 @ 09:24:13
Erika

Skickar massa kramar <3

2013-03-11 @ 10:05:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0