Plantering och fixande

En tur till Jysk och Plantagen resulterade i blomkrukor och ett gäng blommor som ska pryda både balkongen och framsidan. Nu är det betydligt mysigare att sitta där ute och även lilla Tage kan vara med oss eftersom Per satt upp ett nät runt om. Då är det hög tid att plocka fram vår gröna fingrar och ta hand om både kryddor och blommor (!) Ser framför mig hur jag knallar ut till balkongen och klipper av en näve dill som jag kokar med färskpotatisen samtidigt som jag toppar salladen med färsk persilja...♥


 
 
Här har vi satt gräslök, dill och persilja.
 
 
Sommarblommorna piggar upp balkongen.
 
 
Äntligen hittade vi en kruka till balkongen. Den gjorde sig fint i hörnet.
 
 
Kryddorna
 

Grodan kikar fram bland persiljan...
 
 
Tage var lycklig över sin nya leksak...
 
 
Dagens lunch: kyckling, sallad, färsk potatis och en klick turkisk yoghurt.
 
När framsidan är klar ska blomkorgen stå vid dörren.
 
 
Här är en överblick över delar av balkongen som Tage inspekterar.
 

Och av hans min att döma så är han chockad över resultatet?!?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0