Brandrep?

Klockan 07:15 dök det upp karlar från alla håll och kanter i lägenheten. Den första dök upp utanför tvrummet i en lift och några andra kom in genom dörren... Det är dags för fönsterbyte i hela lägenheten. Tage följer detta med spänning och jag har fullt upp att hålla koll på honom så han inte rymmer när både dörrar och fönster står öppna. Det var lite komiskt nyss. En av karlarna kom ut till mig i köket och frågade varför det hänger ett rep i våran franska balkong. Lite generat svarade jag att det är till för att jag ska svinga mig ut om det börjar brinna. Gubben ser lite skeptisk ut, påstår att mitt fina, blåa rep känns rätt ostabilt och frågar om det är okej ifall de kan slänga det? Jag tvekar fast inser att han har rätt. Det är kanske inte det rep jag skulle föredra att kasta mig ut för fyra våningar om det brann. Så jag sa att det är okej att de slänger det, att jag tänker köpa en brandstege (äntligen kan jag ta tag i det). "men du har inte tänkt att brandmännen kan lyfta ut dig"frågar gubben och spänner sina biceps samtidigt som han påstår att det inte vore helt fel för min del att lyftas ut av en stark, sexig brandman. Jag började skratta men insåg att han hade en poäng. Det skulle faktiskt kännas lite lite tryggare att få hjälp den vägen än av ett tunt rep som varken räcker hela vägen ner eller är knytet med ett gäng hårdknutar i änden....




Kommentarer
A

Äsch, den där gubben kan slänga sig i väggen! Om de inte finns på plats om det börjar brinna då?! Ska ni bara behöva sitta och vänta där inne på bättre tider (och "starka muskler") medan elden flammar som sjutton? Heja brandrepet/brandstegen ;)

2013-03-05 @ 20:41:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0