Hoppas hoppas

Det här var inte riktigt min dag... Den började bra, cyklade i solskenet till universitetet och nynnade med i låtarna på radion. Livet kändes helt enkelt härligt. Ny kurs. Träffa goà människor i plugget. Det blev en del kramkalas & jag var glad över att Milla & Madde ska läsa samma kurs som mig. (läser en kurs som heter "Social omsorg, nationellt och internationellt perspektiv"). Under introduktionen var det dags för det klassiska uppropet och när mitt namn inte dök upp så blev jag lite fundersam. "Jenny, har du registrerat dig" viskade Milla & det hade jag totalt glömt bort... (inte likt mig, kanske börjar bli en smula senil..) Men det löste sig snabbt, fick ordna det efter föreläsningen. Problem nummer två uppstod när det var dags för att gå igenom schemat & då fick jag veta att jag denna vecka ska läsa en kurslitteratur på engelska (!)... akademisk engelska... och dessutom skriva en uppgift utifrån boken som jag ska presentera på fredag. Det vore inte så stort problem om jag hade haft boken. Stressen började krypa innanför skinnet.. gick bort till bokhandeln, stod i kö i 40 min. för att få svaret att boken är slutsåld. Gick till biblan för att veta att boken inte finns där och fjärrlån var inget alternativ då boken bara finns på två bibliotek i Sverige & såklart var det kö hos båda. Rackarns. Tänkte febrilt. Letade på nätet efter begnat. Inget napp. Tillslut ringde jag adlibris och bad dem så snällt jag kunde (utan att låta hysterisk...) att jag behövde hjälp med att få en bok så snabbt som möjligt. Den snälla tjejen skulle göra allt för att jag ska ha den på onsdag och nu kan jag inget annat än att hoppas & hoppas lite till. Fast som Per sa, det är inte hela världen om jag inte blir godkänd på fredag, seminarieuppgifter går ju att göra om direkt men ändå, jag vill bara klara den.
 
Så godegodegud om du hör mig nu så ber jag om en snabbleverans från adlibris. Amen.

 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0