Helgens bravader



Morgonstund har guld i mun...? I dag ville jag helst dra täcket över huvudet när alarmet gick igång men nej, den gubben går inte hem idag. Har en hel del att styra nu på förmiddagen och i eftermiddag väntar ett seminarium. Efter det sätter jag mig på 302:an mot Hällefors. Längtar tills jag får borra ner mig i min gules päls...
 
Helgen kom och gick i vanlig ordning. I fredags arbetade jag kvällen och efter jobbet blev det lugnt. Åt lite choklad och myste ner mig i soffan. Per var i Karlskoga och gjorde stan osäker. När han var ite lagom bakis på lördagen frågade jag om sällskap till Marieberg. Per var inte överlycklig över förslaget men följde med efter lite (mycket...) övertalning. Vi hamnade på Ikea över en lunch. Sen sprang jag runt som en förvirrad höna som tappat målsiktet. Ville hitta något fint till kvällen men som alltid när jag "måste" hitta något så gör jag så klart inte det. Ett par strumpbyxor blev resultatet efter två timmars sökande (!). På plats hemma var det dags för att börja fixa mig. Denna lördag kväll vankades det klassfest hemma hos Madde. Peppad till tusen gav jag mig i kast med kalufsen, sminket och klädvalet. Det var en riktigt värd klassfest som jag sent kommer glömma! När vi var lite lagom runda under fötterna begav vi oss ut i natten och hamnade på Strömpis. Där träffade jag El Paso och Andreas också. Lyckan var total! Dansade fötterna blodiga innan jag unnade mig en taxi hem!
 
I går fick jag känna att jag levde. Per den morgonpigge började tvätta vid 9 och en timma senare fick jag order om att lämna sängen "ska tvätta sängkläderna"  sa Per och jag fick snällt vila vidare i soffan. Där låg jag som en förslappad valross medan Per fixade här hemma och sprang en halvmil. Efter lunch mådde jag lite bättre och cyklade hem till Åsa (tjejen jag är kontaktperson åt) och gick på en promenad. Resten av dagen bestod av handling, städning, äta tacos och se på solsidan!


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0