Dygnsrytmen...



I morse tog jag mig till gymmet innan ljuset letat sig fram och spridit sitt ljus över den vackra staden. Ställde mig på löpbandet, tryckte in hörlurarna i öronen och lyssnade på "vakna med the voice" samtidigt som jag ökade farten på löpbandet. Efter fem kilometer tryckte jag på stopp och styrketränade mina ben en halvtimma innan jag ställde mig i duschen på gymmet och gjorde mig i ordning för en dag på universitetet. Så här har jag startat dagen ett gäng gånger den senaste tiden och jisses vilken skön start det är. Känner mig piggare hela dagen, helt helt underbart. Hoppas jag får in en regelbunden rutin på det här, jag är verkligen en morgonmänniska ut i fingerspetsarna! Den första halvan av dagen fungerar jag som bäst, det är verkligen då jag ska träna, plugga eller jobba för att prestera på topp. Eftermiddagen är jag oftast som tröttast, för att sen piggna till lite vid sju tiden. Det är min dygnsrytm det!
 
Annars har jag, Högis och Rehnis krigat på med uppsatsen hela dagen. Träffade handledaren och fick oss en hel del tankeställare och vi såg stundtals ut som ett gäng fågelholkar men vafasen, vi har precis börjat och om 10 veckor ska jag kunna kvalitativ forskning som rinnande vatten. Så det så.
 
Nu ska mysa ner mig i soffan framför fotbollen...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0