Ett bevis på att allt löser sig- Om vi kämpar för det

Vilken lyx det här är, idag vaknade jag upp för tredje dagen i rad med sovmorgon!!
Hur skönt som helst.. Och ändå strävar jag efter ett dagtidsjobb? ;)
Föresten så är det dags att skriva om mitt nya jobb som jag fick efter mycket sökande.
Jag hade en period den här hösten som jag sökte febrilt efter ett nytt jobb (mitt vikariat på Eklundavägen tog slut den första november)
Det var nästan lite småpanik där ett tag, trots att jag mycket väl vet att allt löser sig efter ett tag.
Men jag valde att köra på stenhårt och sökte alla jobb som kom i vägen.. Och då var bland annat mitt nuvarande jobb ett av de ställen som jag kallades på intervju till.
Så jag tackade Ja när jag blev erbjuden en tjänst som personlig assistent åt en ung kille.
Mitt jobb går ut på att stötta honom i skolan och ge gonom en meningsfull skoltid.
Och det bästa av allt: Jag trivs riktigt bra som personlig assistent och att jobba i skolmiljö!
Att jobbet är dagtid tackar jag också för (det betyder att jag äntligen kan börja DANSA till våren!)


Jag har lärt mig en sak av det här, att allt löser sig om jag verkligen kämpar för det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0