Vi är inga offer för livet


Så här ser jag ut idag.

Idag har jag börjat läsa en bok som heter "sluta kämpa- Börja leva" som är skriven av författaren Sanna Ehdin.
Jag läste precis en intressant sak där som gav mig en tankeställare:

"Första steget är att acceptera att du lever här och nu, med de omständigheter som finns. Det gäller att gilla läget.
Du hade den barndom du hade, bra eller dålig, och lever ditt liv nu, inte på 1900-talet.
Du är inget offer för livet utan du har skapat de relationer och situationer du har omkring dig. Att inse detta är ett stort steg, för det innebär att du tar ansvar över ditt liv"

Ibland är det enkelt att skylla på ödet, en tråkig händelse i barndomen eller något annat som gjort att vi hamnat på fel väg i livet som gör att vi inte lever det liv vi egentligen vill leva.
Men om vi försöker acceptera vårat liv som det är, att vi själva har skapat det och börjar ta ansvar för våra handlingar så tror jag också att vi kan börja förändra det vi inte är nöjda med.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0