Var rädda om er!

Idag fick jag se en kvinna vara med om en cykelolycka. Jag hade precis kommit över övergångsstället & parkerat cykeln utanför korthuset. Satte nyckeln i låset när jag hörde en smäll bakom mig. Vände mig om och ett par meter framför mig låg det en kvinna med cykeln bredvid sig... Framför kvinnan stod det en firmabil och runtomkring kvinnan hade flera personer samlat sig, jag letade efter mobilen, tänkte ringa efter ambulans, ser och hör då en man ringa efter SOS. Jag är alldeles chockad, funderar först på att gå fram till kvinnan, men väljer att inte göra det då det redan är så många personer runtom henne som hjälper till... Kollar om ambulans är påväg. Polisen kommer & sätter stödkrage på kvinnan. Ser på, vet inte vad jag ska göra. Känner mig så hjälplös. Det har nu samlats ett 20 tal människor som följer allt som händer med kvinnan, väljer att cykla hem, ringer mamma & berättar, alldeles skakig i benen är jag. Undrar om jag skulle ha gjort något? Undrar vem som är orsaken bakom olyckan? Firmabilen? Cyklisten? Tänker på hur lätt det är att hamna där, hur äckligt snabbt det kan  gå, bara sekunder innan hade jag passerat samma övergångsställe som kvinnan nu låg på.... Jag undrar hur det gick med henne, kommer hon klara sig, såg att hon andades då bröstkorgen höjdes upp & ner, men har hon kanske fått hjärnskador? Kvinnan hade ingen hjälm och jag läste nu på NA att hon blödde från huvudet.... Var rädda om er!



Kommentarer
mollander

Läste nu att hon fått något akut sjukdomsfall och cyklat in i en bil, så ingens fel egentligen. En sak mindre för dig att grubbla på! ;)



2011-11-17 @ 06:24:52
URL: http://nineteen.blogg.se/
Nikoninan

Usch vad hemskt ! :( usch olyckor är hemska :( var med om en liknande situation när jag gick på mellanstadiet, en kille från högstadiet stod mittemimot mig och några från min klass vid ett övergångsställe, ljuset var rött å det var halt å mörkt för det var vinter , men han valde att cykla över vägen iaf, så kom det en bil och framför oss såg vi killen krocka med bilen och flyga ned i vägdiket och ligga där helt orörlig, usch vi blev alla helt paralyserade och det var riktigt otäckt men han klarade sig iaf men bröt benet, men det värsta det var att han var mobbad å de som mobbade honom tyckte det var rätt åt honom !! det fick jag höra efter olyckan, men usch sånt där ska inte behöva drabba någon! Men du gjorde helt rätt, om fler skulle engagera sig så kanske det skulle bli kaos, men hoppas du slipper uppleva något sånt där igen! <3

2011-11-21 @ 17:13:02
URL: http://nikoninan.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0