En släng av hemlängtan

Hemlängtan. Det har jag så det skriker om det.
Om det inte vore för frisörtid, husvisning & föreläsning imorgon,
då hade jag satt mig på första buss hem till älskade Hällefors.
Ibland vill jag vara stor, köpa hus, hund & skaffa trädgård.
Ibland vill jag vara liten, fråga Sara om vi ska leka med barbie.
Ta en promenad med kvarterets alla hundar.
Cykla ner till samhället, käka glass & spana på volvo-förare!
Jag önskar också att jag hade mina föräldrar i samma stad,
kunna åka hem på en spontanfika, umgås utan planering.
Fast allt har sina fördelar, nu uppskattar jag verkligen varje minut vi ses.
:)

Ingen smickrande bild på mig, men vafan den bjuder jag på!;)
Familjen Pettersson i Thailand 09



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0