När känner du dig som vackrast?

En älskad kropp

En kropp som är älskad är vacker att beskåda och världen kan inte undgå att se den.
Omgivningen märker att något har hänt, men de kan inte sätta fingret på vad.
Vännerna kanske påpekar att du ser glad ut, eller utvilad, fridfull, frisk eller snygg.
Det finns en glöd, en strålglans, kring dig.
Din hud är frisk och rosig, och du åtstrålar den knappt märkbara sinnligheten hos en kropp som känner sig älskad.
Du kanske till och med ser längre ut, och rör dig med en smidighet,säkerhet
och lätthet som du aldrig känt förr.
/Älska din kropp som den är skriven av Astrid Longhurst.


En fråga, när känner du dig som vackrast?
Själv känner jag mig som vackrast när jag precis har vaknat.
När jag ska koka kaffe klädd i pojkvännens t-shirt och har ruffsigt hår.
Inte när jag är helt fixad som på kortet här.
(Då ligger min fokus mer på att oroa mig för hur håret eller sminket ser ut!)



Kommentarer
Johanna

det var fint skrivet.

2010-01-12 @ 11:53:11
URL: http://johannasstil.webblogg.se/
andrea

Kul att du vill vara med =)

Allt bra med dig idag?=)

2010-01-12 @ 15:21:19
URL: http://ddeah.blogg.se/
E - Bloggen om skönhet & mode !

fin blogg !



Håll utkik för ikväll drar en tävling igång i min blogg i samarbete med Vitorian Dreams ! :)

2010-01-12 @ 17:35:34
URL: http://hondaremelie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0