Bröllop i Kil


I lördags var vi på bröllop i Kil (strax utanför Karlstad) På morgonen plockade Berg upp mig, Per & Sikh . Efter cirka två timmar i bilen var vi framme vid hotellet där vi skulle bo en natt, checkade in & gav oss ut på jakt efter föda. Hittade en pizzeria där jag högg in på en avokadosallad. Sen var det dags för fixning. Lockade håret, fixade smink & satte på mig dagens klädsel (klänning & vit kavaj) Alla var så ståtliga dagen i ära.

Sen beställde vi en taxi till hembyggdsgården där vigseln ägde rum. Otroligt fint var det, med öppna gröna landskap & sjön nedanför. När vi anlände blev det lite mingel & fotografering innan det var dags för själva vigseln. Michaelas bror spelade gitarr & sjöng hela vigseln. Väldigt fint. En rolig händelse var när vigselförrättaren frågade Michaela "tager du denna Andreas till din make" och Michaela räddade snabbt situationen genom att säga "jag föredrar nog att ta Niklas till min make". Så kan det gå med en förvirrad vigselförrättare.

Efter vigseln åkte brudparet iväg för fotografering & vi andra blev serverade champagne & gick en tipspromenad. Jag hamnade med en karl som heter Fredrik. Vi tog inte hem någon vinst men det var kul ändå. Efter tipspromenaden var det dags för middag. Vi hade fått ett varsitt konversationskort där det stod några saker som vi kunde prata om med gästerna. (själv skulle jag bland annat prata om "scheise billigt" för killen bredvid mig jobbade på Media markt) Uhlan, killen på min vänstra sida hade fått "Hällefors" på sitt kort & jag berättade allt & lite till om Hälleförs! Nille & Michaela hade även skrivit en "bok" om alla gäster. Om mig stod det "En resglad tjej från Hällefors som är förlovad med nummer 53" Det var kul att läsa lite om alla gäster. Till förrätt blev det soppa, huvudrätten var en buffè & efterrätten bestod av en citronsorbet. Sen blev det olika viner till alla rätter. Tårta, konjak & kaffe serverades efteråt.

Under middagen blev det ett gäng tal & lekar. Det delades ut 12 klädnypor som skulle cirkulera bland gästerna i smyg. Om man hittade en klädnypa på sig själv gällde det snabbt att sätta den i smyg på någon annan. De 12 personer som hade kvar klädnypan efter middagen fick olika uppdrag (jag var inte en av dem som tur var...)

Nille & Michaela skippade bröllopsvalsen & körde på en hederlig bugg. Riktigt roligt att se. Ett band spelade hela kvällen & jag röjde runt på dansgolvet. På natten grillade vi korv innan det var dags för att åka hem. Somnade gott på hotellrummet & avnjöt en hederlig hotellfrukost dagen efter.

Tack för en riktigt värd dag Nille & Michaela.






 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0